Holà

Nu ar det mindre an en vecka kvar tills flyget tar oss hem till Sverige igen...Vad har vi att vanta?!  Ar det mkt sno? Kallt?

Har ar det otroligt skont, va har haft ca 30-35 grader varmt och det flaktar skont! Har regnat till och fran men det har inte gjort sa mycket! Solen tar iallafall som fan har, bade jag och alsklingen ar roda som kraftor, och med min vanliga tur sa har jag brant mig varst, jag har tom fatt brannblasor i pannan, ha ha!

Inte ens nar jag har semester slipper jag undan min otur, inte nog med brannblasorna, vi akte taxi har om dagen och han korde pa natt, da slog jag i pannan och fick en bula, lite senare nar jag skulle ga ner for en trappa halkade jag, vrickade foten och slog i ryggen rejalt, det kallar jag otur, he he!

Vad har vi mer hittat pa? Vi var pa ett stalle som heter LA ALDEA dar de har massor av vackra parlsmycken, Venezuela ar kant for sina svarta parlor, vilka ar unika da man endast hittar de akta har! Dar blev det ju sjalvklart lite shopping, lite presenter och annat! Vi stannade till vid en Romaffar dar Fredrik hittade den basta Romen i landet till ett riktigt bra pris!

Det ar verkligen jatte skont att ha semester, slappa, sola, bada och ata gott! Men pa ett satt kanns det konstigt eftersom att det snart ar jul =) Det ar trakigt att missa mkt av det December manad har att erbjuda, tex julskyltningen, 1a & 2a advent, snon och julkanslorna! Men men vi at faktiskt pepparkakor och tande ett ljus har pa forsta advent, sa lite julkanslor finns =)

Aventyr; Vi har bla varit pa att stalle som heter Manzanillo, dar vi skadat en otroligt vacker strand och njutit av en ol i solnedgangen, underbart=)

Igar flog vi till LOS ROQUES, paradisoarna som de kallas! Oj oj oj va underbart det var dar..Vi fick se 150 st oar, akte runt med Katamaranen och utforskade vissa oar narmare! Vi stannade vid en o dar vi snorklade bland korallreven, vilken upplevelse, tyvarr missade jag rockan som vissa andra turister sag *morr*..Sen var det dags for lunch pa stranden, sol & bad! En helt otroligt upplevelse & utflykt!

Idag har vi varit och shoppat, har hittat massa fina souvenier (ni far se hemma) vi tankte fixa en "semesterhorna" dar vi ska samla saker fran de platser vi besokt!

Imorgon ska vi ivag pa en sk otur dar vi ska fa utforka sjalva isla margarita lite narmare, bla se kyrkor, fa chansen att ha en stor orm runt halsen (jag komemr aldrig vaga), ga pa "kaninmarknad" som det kalls mm, det ska bli spannande! Far se om jag hinner uppdaterna natt mer innan vi kommer hem!

Nu ska jag och alsklingen ga pa en fin restaurang, njuta av en harlig middag och lite drinkar, sen blir det till att lagga sig i tid ikvall eftersom vi ska pa utflykt! Ta hand om er dar hemma nu! Saknar er! Kramar Lisa

Kommentarer
Postat av: Linda L

Nä jag är inte nå avundsjuk ;) :P Tror du på mig?? ;) hehe

2008-12-06 @ 09:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback