Julstrul...!

Jag har aldrig vart med om nått liknande på Julafton-för mig är julafton heligt, jag älskar julen! Men iår vart julafton en riktig katastrof! För att göra en lång historia kort; Vi satt uppe i soffan & kollade på Kalle Anka, då julgranen började blinka, diskmaskinen nere började smälla och låta, alla lampor blinkade hit & dit och ugnen slutade fungera (observera att ni hade julsteken i ugnen) det blev kallt i huset och vi hade inget varmvatten alls! Så fort vi tände en lampa så sprakade det och blinkade!

Vi var så hungriga att vi tände massa levande ljus & gjorde det bästa av sistuationen! När vi sitter & skålar och lugnet börjar infinna sig hör vi världens jädra smäll från övervåningen, springer upp & ser att katten har vält granen, som slagit ner alla fina porslingprydnaderna på tvbänken, glaskulor från granen som ligger lite här och där! Där var stämningen helt bortblåst igen & vi var båda sura!

Men men vi gjorde det bästa vi kunde av situationen, bytte julklappar, fick så mycket fint =) och hade en trevlig jul trots allt strul! Dagen efter var vi tvugna att leta reda på en elektriker, inte så lätt på juldagen kan jag säga! Som tur är kom Lindas pappa till undsättning och det visade sig att det bara var en proppjävel som gått, fan kunde ingen sagt det?! Kollade ju alla proppar, om det gått någon, men nej det såg inte ut så! Tack & lov tröstade han en ännu surare Lisa med att det inte syndes på proppen att den var trasig!! 


 
            
                                     
Juldagen fylldes dock med mys hos vänner med massa gott fika & skvaller, en riktig mys kväll med sällskapsspel och prata massa gamla härliga minnen med älsklingen!

Idag har vi haft besök av Fredriks familj, ätit massa god mat, fikat och bara haft det trevligt! Nu på kvällen var vi hos Fam Ljungberg som alltid är så Goá, massa mys,god mat och fika bjöds det på!

(Ps; Herr Ljungberg, jag & din fru tog i hand så sluta tjafsa) HeHe!!

(Ps2; måste bara tilllägga att Tant Lisa är stolt över lillgrabben som tog flaska av mig idag, då vet fru Ljungberg vad hon ska göra på nyår)


Kommentarer
Postat av: Linda L

Du vet vart du har mig på nyår :)

2008-12-27 @ 07:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback