Besviken...

Idag har det varit en dag med massor att göra och inte alls allt gjort! Väntade på att älsklingen skulle komma hem vid 12.30, när han kom hem så drack vi lite kaffe och gick igenom dagens planer, vi åkte till ICA för att handla kvällens mat, vi skulle ha riktig myskväll så vi slog på stort :) Linda och jag var iväg för att kolla till Loppisen nu igen med tanke på löning och allt, då ska det va fullt. Hem för att mysa med gubben, som inte alls var så glad, han hade nämligen fått ett samtal om att han blivit beordrad att jobba igen och skulle ta sig tillbaka till jobbet så fort som möjligt.

Det är tyvärr det här som är baksidan med hans jobb, det kräver att någon är närvarande 24 h om dygnet för att hjälpa till, och ibland kan man bli beordrad att jobba-annars kan man få sparken! Så älsklingen fick packa väskan och åka tillbaka till jobbet 5 timmar efter att han kom hem, tycker synd om gubben, han kom hem och sa att det skulle bli så skönt med lite ledigt för att han hade så ont i ryggen! Med undantag från dessa få timmar idag så ses vi inte på 76 timmar...

Tänkte att jag skulle städat idag, men jag orkade inte alls! Gick över till fam Ljunberg som bjöd på kaffe, Linda skulle iväg på Kackelmöte och jag och Dan öppnade en varsin öl och började sätta upp staket och målade det vi fick upp! Nu är jag faktiskt trött, men det är skönt för jag ska jobba hela dagen imorgon!

Kommentarer
Postat av: Marie Nygren

Inget kul med beordrat jobb men inte fel i plånboken heller :-)

Du ska ju ändå jobba så då kan ju han passa på att fixa extra kluring han med :-)

Dessutom går tiden till bröllopet snabbare Hihihi.

2400:- fattigare blev jag för 16 km för fort på 90-väg :-( men som man bäddar får man ligga. Eget anvar kallas det har jag hört :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback