Full fart...

Det är full rulle i huset. Idag har vi gjort massa skoj, haft besök och en riktig pysselkväll, gjort armband, alla hjärtans dag kort mm, riktigt kul =)

Min älskling är sjuk idag, har bara legat i sängen hela dagen, inte velat komma upp och äta eller nått, stackare! Han blir nästan aldrig sjuk, å när han väl blir det brukar det vara ordentligt!

Men det värsta är hans jobb, bara för att ingen annan kan, så blir han tvingad att jobba, det är så jävla fel tycker jag, man ska inte behöva gå till arbetet med feber, knas i magen och förkyld, plus att han säger att han är helt borta i huvuden! Nä fy sånt blir jag arg på, jag tycker att i detta fall är det arbetsgivaren som ska se till att ha en backup plan om ordinarie blir sjuk och de 2 som jobbar som vikarier inte kan! Då får man väl ta in fler vikarier då!!

Så nu försöker Fredrik mentalt ställa in sig på att han måste faktiskt gå upp i morgon, trots att han är sjuk och jobba!

Nu ska en arg Lisa gå och lägga sig, jag jobbar min första dag på nya jobbet imorgon =)

Kommentarer
Postat av: Linda L

Nej fy fan.. måste han gå å jobba även fast han är sjuk.. vad är det för jävla arbetsgivare.. ska vi åka dit å slå på han ?? jag är lätt på...

2009-02-11 @ 22:12:50
Postat av: Marie Nygren

Hm...självklart MÅSTE han inte åka och jobba om han är sjuk. Det är arbetsgivarens ansvar att fixa det problemet. MEN eftersom Fredrik är en sån person som han är så känner han att det är hans ansvar. Det här fenomenet är inte helt ovanligt i Sverige. Har man ett jobb så är man väldigt rädd om det och därmed så tar man ett större ansvar än vad skyldigheten mot arbetsgivaren egentligen kräver.

Jag tycker att Fredrik gör fel som åker men samtidigt så tycker jag att han är stark och visar en stort portion empati för sin arbetsplats.

Bra jobbat Fredrik men glöm inte prata om det på din arbetsplats för det kan ju vara rena katastrofen om din arbetsplats blir smittad!!!

Man kan inte rå för att man blir sjuk ibland.

Kram på er båda och lycka till Flisan på nya jobbet :-)

(fast jag hjälper dig gärna Linda, om du åker och klipper till arbetsgivaren) ;-)

2009-02-12 @ 06:08:02
Postat av: emma eskilsson

hoppas han blir frisk snart iaf :P Allt bra annars? Har föresten en utmaning till dig på min blogg, kika gärna in och kolla :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback