Vad fan är det för fel på männsikor?

När Fredrik och jag åkte hem från Sthlm och var strax utanför Sala, var vi först på plats till en singelolycka! En stackars man som någon hade legat bakom och velat köra om och pressat i "baken" på bilen, mannen hade blivit lite rädd och försökt att köra åt sidan för att den andra skulle komma om, han gick då sladd på bilen och small in i refugen!

Vi stannade självklart och jag hoppade snabbt ut och kollade att han var okej, ringde anhörig, polis och väntade under hela tiden, försökte lugna honom och finnas där för främligen!

Nu till Rubriken, jag blir så jävla förbannad...Under tiden vi stod där så stannade ingen bil och frågade om dom kunde hjälpa till eller hur det var "med oss" för dom kunde ju inte veta att jag var där för att hjälpa, det kanske var en olycka mellan våra bilen! Hatar verkligen att människor kan skita i andra på detta vis..Jag finner nästan inga ord för sådant! 

Visste det var en som veva ner rutan i förbifarten och ropade om vi " klarade oss" ja ropade jag och han snabbt iväg- wow en stor eloge, dagens insats! Nej usch, nu ska jag inte skriva mer om detta, blir bara mer arg!

Har iallafall tänkt mycket på mannen denna kväll..!!!

Annars har det varit en riktigt trevlig dag. Satt hos kusinvitamin i huvudstaden i massa timmar, surplade kaffe & snackade en hel det skit. Sen åkte vi vill Bålsta för att prova basen =) Kort sagt en bra dag!

Känne rmig ganska slut i huvudet nu och det har varit en lång dag! Så nu vska det bli gött att sova!


Kommentarer
Postat av: emma eskilsson

Usch, man blir så arg när sånt händer. Man skäms nästan över att bo i svergie där folk inte ens kan hjälpa varandra. =(

Postat av: Marie Nygren

3 snabba tankar far genom huvudet:

Den ena är: tack gode gud att det inte var Flisan som råkade illa ut!

Den andra: Ja, Emma så rätt sagt! Man skäms!

Den tredje: vad glad dessa anhöriga och mannan måste känna sig att änglar som Flisan finns.

2009-02-09 @ 09:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback