Tjock och mindre värd?!

Som ni förstår har det hänt en hel del på sistone! I fredags var det som jag skrev en riktig skitdag, jag fick sparken från mitt nya jobb pga av min övervikt, det är en ganska lång historia, men kalla fakta! Helt jävla sjukt. Jag tycker själv att jag är en fantastisk människa med många fina egenskaper! Många överviktiga skäms och mår dåligt över sin vikt, men jag kan med högt huvud säga att jag är stolt över mig själv, jag tycker jag är vacker även om jag bär på många kilos övervikt.

Jag vet självklart att det inte är bra att vara överviktig och att det finns många risker med det, men jag kan inte gräva ner mig själv för det och tycka att jag är ful osv! Vi har bara ett liv och det ska vi njuta av! Jag är ju inte  mindre värd för att jag är tjock, precis som att man inte är mindre värd pga bla läggning eller nationalitet. Det här visade dock att jag inte får tycka att jag är bra och vacker, utan jag ska sparkas på och tryckas ner, jag har inte rätt att ha bra självförstroende, jag har inte rätt att ha ett arbete, nej för jag är ju tjock!

Som ni kanske kan förstå så har det här tagit hårt på mig, det är klart att jag blir ledsen och har funderat på "mitt värde" men ju mer jag tänker på det desto mer förbannat blir jag, dom ska inte få lyckas bryta ner mig och min självkänsla, jag är bra och det är dom som gjort helt fel och diskriminerat mig. Synd bara att ingen av dom kan ta sitt ansvar och konsikvenser av det dom gjort. Jag hoppas bara att dom en dag ska inse hur fel dom betett sig. 

Jag är den jag är och kommer aldrig ändra mig för någon annans skull..........


Ni som känner mig vet att jag är en glad & possitiv tjej..Jag kommer inte gräva ner mig pga detta och jag ser faktiskt det här som en möjlighet, Jag har redan ett nytt fantastiskt arbete på G och jag hoppas från hela mitt hjärta att jag får possitiva besked nästa vecka! 

Om jag får possitiva besked nästa vecka så kommer jag även göra något som jag velat göra i många många år!

// Tjock, men inte mindre värd


Kommentarer
Postat av: Linda L

Bra sagt... varför ska man inte känna sig bra, stolt och vacker bara för att man är tjock. Nej, gå med huvudet högt vännen min, för det är du värd. För du är underbar!!

2009-03-05 @ 08:13:43
Postat av: Marie Nygren

Du är värd din vikt i guld!!!!

Skulle man kunna köpa människor så skulle de inte ha råd att anställa dig :-)

Du underbara, vackra människa med lika mycket empati som vikt, du har något som de saknar - förmågan att se varje enskild individ utifrån dennes personlighet inte utifrån utsidan.

Deras förlust och din vinst! håller tummarna för att du öppnat en av alla dörrar vi pratat om ;-)

Postat av: bebbe

Skit i dessa patetiska människor som inte ser till insidan och fatta vad de går miste om hur du skulle kunna ha berikat deras liv. Jag älskar dig mammie....Du är så fin som som du är...

2009-03-05 @ 11:23:02
Postat av: Marthina

Du är så stark tjejen! Du är både vacker och en underbar människa! Många Kramar!

2009-03-05 @ 15:29:25
URL: http://silvervirvel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback